Blog

Trendy w branży e-commerce

Trendy w branży e-commerce

Branża e-commerce od kilku lat prężenie się rozwija. Firmy ciągle decydują się na wprowadzanie zmian i udoskonalanie swoich usług. W 2018 roku panuje kilka trendów, które pozwalają na zwiększenie sprzedaży przez telefon oraz Internet. Poznaj obecnie panujące trendy i zwiększ wyniki, wdrażając nowe rozwiązania!

Rozmowa z klientem i zrozumienie jego potrzeb

Najważniejszym zadaniem branży e-commerce w 2018 roku jest zrozumienie potrzeb swoich klientów. Nie jest to zadanie proste, ale rezultaty mogą być nadzwyczajne. Naszym celem jest zdobycie wiedzy dotyczącej tego, kto korzysta z naszych usług i w jaki sposób to robi. Takie działanie pozwoli nam na dostosowanie komunikatów wysyłanych do potencjalnych zainteresowanych. Warto jasno określić cele klientów sklepu oraz postawić na zrozumienie ich potrzeb. Ten krok daje możliwość stworzenia języka komunikacji, którego będziemy używać podczas rozmowy z klientem, a także wysyłając mu e-maile, SMS-y lub przedstawiając aktualną ofertę. Istotne są również wykorzystywane narzędzia komunikacji. Usługobiorcy lubią rozwiązanie intuicyjne, proste i takie, z których korzystają na co dzień.

Marki dążą również do emocjonalnego związania się z klientem. Jakie ma to plusy? Podobno znaczną większość decyzji podejmujemy w oparciu o emocje. Działania typu customer experience pozwalają na zdobycie przywiązania oraz lojalności klienta. Oferta sklepu w roku 2018 powinna być spersonalizowana. Indywidualne promocje, które przedstawiamy, na przykład podczas rozmowy z klientem lub wysyłając newsletter, to dodatkowa szansa na sprzedaż.

Należy dbać o to, jakie doświadczenia zdobył klient korzystając z usług naszej marki. Istotnych elementów jest zatem kilka: obsługa, sprawnie działająca infolinia, poczucie wyjątkowości, trafianie w preferencje zainteresowanego, dobrze przeprowadzona komunikacja. Customer experience to niemal cały proces zakupowy – od pierwszego kontaktu, aż do momentu dostarczenia produktu lub wykonania konkretnej usługi.

Pamiętaj, aby wysyłane komunikaty nie były zbyt nachalne, ponieważ większość osób jest wyczulana na takie działania. Postaw na personalizację przekazu oraz oferty.

Rozwój rynku mobilnego

trendy w branży e-commerce rozwój rynku mobilnego

W bieżącym roku wiele firm stawia na aplikacje oraz strony mobilne. Era smartfonów nadal trwa. Większość potencjalnych klientów przegląda sklepy internetowe oraz szuka konkretnych usług właśnie korzystając z urządzeń mobilnych. Liczba takich użytkowników stale rośnie, zatem nie można ignorować tej tendencji. Stronę internetową należy dostosować do przeglądania jej na tablecie czy smartfonie. Pominięcie tego kroku może przynieść liczne straty. Strony przyjazne wymienionym urządzeniom są nawet wyżej pozycjonowane przez Google. Coraz chętniej wykorzystywane rozwiązanie to aplikacja mobilna. Pozwala ona na rozbudowanie bazy kontaktów, a dodatkowo jest efektywnym kanałem komunikacji.

Czas dostawy ma znaczenie!

trendy w branży e-commerce czas dostawy

Rozmowa z klientem, strona internetowa dostosowana do potrzeb użytkowników, a nawet spersonalizowana promocja to nie wszystko. Po dokonaniu zakupu pozostaje jeszcze kwestia dostarczenia produktu. Tutaj wymagania wciąż rosną. Firmy są oceniane również przez pryzmat dostępnych form przesyłki oraz czasu dostarczenia towaru. Podane przez konsultanta lub widniejące na stronie informacje są bardzo szybko weryfikowane. Warto zadbać o szybką opcję dostawy. Pamiętaj jednak, aby przekazywane klientom warunki były zgodne z prawdą.

Jak widzimy, działając w branży e-commerce w 2018 roku warto postawić na udoskonalenie komunikacji z klientem, zrozumienie jego potrzeb oraz dostosowanie komunikatów do konkretnych upodobań. Triumfy święci model sprzedaży subskrypcyjnej. Nie warto oszczędzać na rozwoju stron internetowych i dostosowywaniu ich do usług mobilnych. Ważną rolę w sprzedaży przez telefon oraz Internet odgrywają doświadczenia konsumenta.

Szukasz wsparcia w sprzedaży lub chcesz stworzyć skuteczną infolinię? Zapoznaj się z ofertą VoiceConnect.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *