Blog

Jak znaleźć dobrych pracowników call center? – część I

Jak znaleźć dobrych pracowników call center

Pozyskanie skutecznego i rzetelnego pracownika to nie lada wyzwanie, szczególnie, jeśli mówimy o branży e-commerce i kontakcie telefonicznym z klientem. Często na stanowisko konsultanta telefonicznego rekrutowani są wyłącznie studenci lub osoby bez doświadczenia zawodowego. Dowiedz się, jak znaleźć dobrych pracowników call center i ciesz się wysokimi wynikami.

Rynek pracy w branży outsourcingowej

Pozyskanie pracownika, który będzie spełniał wszelkie wymagania stawiane przez pracodawcę, nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Czynników wpływających na tę sytuację można wymienić kilka. Warto rozpocząć od opinii na temat branży outsourcingowej. Utarło się, że stanowisko konsultanta telefonicznego to oferta kierowana przede wszystkim do studentów. Jeśli chcesz pozyskać nowych kandydatów, musisz poszerzyć obszar poszukiwań. Możesz postawić nie tylko na bardzo młodych zainteresowanych, ale również na kobiety, które szukają pracy po urlopie macierzyńskim, osoby aktualnie bezrobotne i gotowe na nowe wyzwania oraz zmianę branży. Dobrym wyborem mogą okazać się również Ci, którzy chcą wrócić do aktywności zawodowej po dłuższej przerwie. Co stoi na przeszkodzie, aby osoby w wieku 40 czy 50 lat były świetnymi sprzedawcami lub pracownikami infolinii? Absolutnie nic! Często to one wyróżniają się zaangażowaniem, wysoką kulturą osobistą, sumiennością i chęcią rozwoju. Niestety rynek pracy nie ułatwia jednak w tej chwili prowadzenia procesów rekrutacyjnych.

jak znaleźć dobrych pracowników

W 2018 roku śmiało możemy mówić o rynku pracownika. To rekrutujący musi starać się o kandydatów. Liczy się wizerunek firmy, opinie na jej temat wśród pracowników i byłych zatrudnionych, a także informacje zamieszczane na portalach internetowych oraz forach. To jednak nie wszystko. Bardzo istotne są warunki pracy, sposób rozliczenia wynagrodzenia, system premiowania, atmosfera panująca w grupie i używane narzędzia pracy. Trzeba spełniać pewne wymagania, aby stać się atrakcyjnym miejscem pracy. Sytuacja ta jest związania z faktem, że ilość potencjalnych pracowników jest mniejsza niż możliwości zatrudnienia. Jak zatem znaleźć dobrego pracownika call center w tak trudnych warunkach?

Idealny pracownik call center

call center

Zanim rozpoczniemy proces rekrutacyjny, któremu poświęcimy dużo czasu i energii, warto stworzyć plan działania. Proponujemy rozpocząć od wykreowania person, czyli idealnych kandydatów na dane stanowisko. Konkretne osoby sprawdzą się w sprzedaży przez telefon, inne zaś w roli team lidera, kierownika, a nawet pracownika infolinii. W prowadzeniu aktywnej rekrutacji istotne jest ustalenie cech charakteru pracownika, a także jego poziomu wykształcenia i doświadczenia na podobnych stanowiskach. Zalety, których szukamy u kandydatów, będą różniły się w zależności od formuły prowadzonych projektów. Do głównych cech dobrego sprzedawcy należą jednak:

  • systematyczność,
  • pewność siebie,
  • orientacja na wyniki,
  • cierpliwość,
  • umiejętność świadomego posługiwanie się głosem,
  • odporność na stres,
  • komunikatywność,
  • znajomość języka korzyści.

Jak trafić do odpowiedniej grupy docelowej?

jak znleżć pracownika

Napisanie zwykłego ogłoszenia rekrutacyjnego i umieszczenie go na darmowych portalach ogłoszeniowych to obecnie zdecydowanie za mało, jeśli szukamy dobrego pracownika call center. Nasze ogłoszenie musi być skierowane do konkretnej grupy docelowej. Co to oznacza? Należy odpowiednio dostosować kanały komunikacji do potencjalnych pracowników, a także zwrócić uwagę na język wysyłanych komunikatów. Istotne są również inne publikowane przez nas w Internecie treści. To one stanowią naszą wizytówkę. Obecnie firmy posiadają wiele możliwości, aby pozyskać zainteresowanych online i offline.

Warto również brać udział w różnego rodzaju wydarzeniach branżowych i nie tylko. Rozważ uczestnictwo w targach pracy, dniach kariery i innych tego typu wydarzeniach. Stanowisko promocyjne powinno się czymś wyróżniać, aby zachęcać do współpracy. Bezpośredni kontakt z kandydatami pozwala nam na pozyskanie dużej ilość zgłoszeń, zrobienie dobrego pierwszego wrażenia, przedstawienie warunków pracy oraz profilu naszej firmy. Tego typu akcje są zazwyczaj wspierane przez urzędy pracy. Ta instytucja może nam również pomóc zdobyć nowych, dobrych pracowników call center. Szukającym pracy często proponowane są korzystne programy stażowe lub inne możliwości rozwoju.

To dopiero początek porad, które dotyczą skutecznego poszukiwania pracowników call center. W kolejnej części cyklu skupimy się między innymi na działalności w mediach społecznościowych oraz crowdstaffingu. Jesteś zainteresowany outsourcingiem call center? Poznaj ofertę VoiceConnect!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *