Blog

Dobierz usługę na miarę swoich potrzeb

Dobierz usluge na miare swoich potrzeb

Outsourcingowe call center to partner, któremu niejednokrotnie zawierzamy kontakty z obecnymi i przyszłymi klientami, losy sprzedaży naszych produktów czy usług, a co za tym idzie, także wizerunek naszej firmy. Jak wybrać odpowiednią firmę, która będzie reprezentowała nasze interesy? Jakie usługi powinny zwrócić naszą uwagę podczas wyboru contact center?


Korzyści wynikające z wdrożenia usług call center w naszej firmie omówiliśmy w artykule 10 powodów, dla których firma powinna wdrożyć usługi call center. Kto powinien korzystać z usług call center? Wszystkie firmy, zarówno duże, jak i mniejsze, które chcą efektywnie sprzedawać swoje produkty i usługi, zapewnić swoim klientom odpowiednią obsługę posprzedażową oraz pozyskiwać nowych odbiorców.


Oczekiwania

Wybór odpowiedniego partnera, który wesprze nasze działania w zakresie pozyskiwania i obsługi call center, to niezwykle trudne zadanie. To od nas zależy, w jaki sposób będzie przebiegała współpraca oraz jakie będą jej efekty.

W procesie wyboru firmy pierwszym krokiem, który powinniśmy podjąć, jest szczegółowa analiza potrzeb. Koniecznym jest jasne określenie celów i zakresu projektu, który zamierzamy zlecić. Czas trwania i realizacji, budżet oraz sposób finansowania, to także elementy, bez których niemożliwym jest odpowiedni dobór usługodawcy. Kolejnym czynnikiem, nie mniej istotnym, jest określenie wskaźników, dzięki którym możliwa będzie ewaluacja prowadzonych działań.


Oferta

Dobierz usluge na miare swoich potrzeb - oferta call center

Jeśli posiadamy już dobrze określone cele, możemy podjąć się poszukiwań odpowiedniego partnera. Mając na uwadze fakt, że zazwyczaj decyzja o outsourcingu call center podyktowana jest czynnikiem finansowym, należy zwrócić uwagę na to, że nie może to być jedyna wytyczna.

Pierwszy etap powinien rozpocząć się od analizy oferowanych usług. Na rynku działa wiele firm oferujących outsourcing call center. Nie każda z nich posiada cały wachlarz usług, który odpowiada naszym oczekiwaniom. Przykładem jest obsługa klienta w social media. Według danych z „Raportu ogólnego z badania branży outsourcingu cc 2017”, tylko 69% respondentów zajmuje się tego typu działaniami. Podobnie jest z windykacją. W tym przypadku nieco ponad połowa może się tym pochwalić.

Z drugiej strony nie należy podejmować współpracy z firmą outsourcingową, tylko dlatego, że posiada najszerszą ofertę świadczonych usług. W wielu przypadkach lepiej jest zdecydować się na specjalistę w danej branży, jeśli oczywiście jest w stanie zaspokoić nasze potrzeby.


Jakość

Jakość świadczonych usług powinna być zawsze na pierwszym miejscu. Na co zwrócić uwagę, mając na względzie to kryterium?
1) Ludzie – to właśnie konsultanci będą na pierwszej linii kontaktu z naszymi klientami. Osoby pracujące na takim stanowisku muszą wyróżniać się określonymi predyspozycjami. Nie tylko osobowość jest w tym przypadku kluczowa. To również kwalifikacje i szkolenia, których celem jest ich podnoszenie. Bez odpowiednio przeszkolonego i zadowolonego pracownika nie można mówić o wysokiej jakości prowadzonych działań, szczególnie w tak specyficznej branży, jaką jest call center.

2) Raportowanie – ciągłe sprawdzanie i monitoring prowadzonych rozmów, na podstawie których można wprowadzać zmiany w skryptach, dodawać lub modyfikować poszczególne elementy. Dlaczego? Tylko w taki sposób jesteśmy w stanie bezustannie podnosić jakość świadczonych usług.

3) Technologia – czyli narzędzia, które dane call center powinno posiadać. Odpowiednie systemy, takie jak CRM, dialer i blending połączeń, pozwalają zaoszczędzić czas pracy konsultanta, a co za tym idzie, zwiększyć jego efektywność.


Wybór

Dobierz usluge na miare swoich potrzeb - wybor oferty call center

Po wnikliwej analizie naszych potrzeb, a także rynku, przyszedł czas na decyzję.

Zanim jednak poznamy ostateczny wynik selekcji, powinniśmy bliżej przyjrzeć się wybranym kandydatom. Oprócz wyżej wymienionych kryteriów oraz ceny, która, chcąc nie chcąc, gra dość istotną rolę, powinniśmy przyjrzeć się opiniom i rekomendacjom. Zarówno dotyczącym firmy jako organizacji i wyznawanych przez nią wartości, jak również pracowników. Internet daje nam wiele możliwości, a różnego rodzaju fora i portale branżowe mogą stanowić skarbnicę wiedzy.

Bez problemu można odrzucić call center, które źle traktuje swoich pracowników. O sukcesie kampanii sprzedażowej czy obsługi posprzedażowej, a więc i o powodzeniu naszego biznesu, decyduje zaangażowanie konsultantów. Ci, którzy nie są zadowoleni ze swojej pracy, nigdy nie będą stanowić dobrej wizytówki, ani swoich pracodawców, ani klientów, których również reprezentują.


Opisane powyżej decyzje są uzależnione od wielu czynników. Sytuacji, w której firma poszukująca outsourcera usług call center, gałęzi gospodarki, w której działa, a przede wszystkim oczekiwań. Nie można wybrać jednej drogi wyboru idealnej dla każdego. Jeśli Ty już wiesz czego potrzebujesz, sprawdź, co oferuje i z jakich narzędzi korzysta VoiceConnect.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *